vrijdag 4 december 2009

Directie Sea Park stopt procedure Wet Renault: een Sinterklaas geschenk ?


In een bijzondere ondernemingsraad op donderdag 3 december 2009 heeft de directie van Sea Park te kennen gegeven de huidige procedure Wet Renault stop te zetten.

In de officiële mededeling staat:
“Sinds de laatste vergadering van 24/11/2009 heeft de directie uitvoerig de overblijvende klanten na het vertrek van CNH geconsulteerd. Sea Park heeft met deze overblijvende klanten geen langdurige contracten.”
“De bestaande klanten hebben hun vertrouwen in Sea Park uitvoerig bevestigd, getuige de extra order op de AGCO-balers die deze week werd binnengehaald. Toekomstige klant Komatsu heeft bevestigd het vertrouwen in Sea Park te behouden en mogelijk zelfs opportuniteiten te zien in het wegvallen van CNH als klant binnen Sea Park.”

“Gezien het bevestigde vertrouwen van de bestaande klanten in Sea Park en de potentiële nieuwe klanten in de markt hoopt de directie op middellange termijn opnieuw voldoende volumes High & Heavy via Sea Park te kunnen behandelen om tewerkstelling te garanderen.”

Voor de 13 havenarbeiders van het aanvullend contingent meent de directie een oplossing gevonden te hebben om hen in dienst te houden. Op korte termijn zouden een aantal arbeiders (4) bij zusterbedrijf Sea Tech NV tewerkgesteld kunnen worden doordat dit bedrijf het onderhoudscontract heeft verworven voor Cobelfret Trailers NV.

Daarnaast onderzoekt de directie de mogelijkheden om het onderhoud en de checking voor Cobelfret Containers NV te kunnen uitvoeren. De directie ziet ook arbeidskansen in het onderhoud en de checking op het “line equipment” (maffi’ s, schragen,..) van de rederij Cobelfret Ferries NV.

Tenslotte heeft de directie ook de wens uitgesproken dat het personeel het werken in een 2-ploegenstelsel hervat, conform de afgesloten bedrijfscao.

Of het personeel deze mededeling als een vroegtijdig Sinterklaasgeschenk zal beschouwen, zal blijken na de personeelsvergadering op vrijdag 04/12/2009 om 14 u.